Bedrijven

Verkopen aan een individu kan al een hele uitdaging zijn, maar als je verkoopt aan een groot bedrijf, krijg je te maken met meerdere lagen van beslissers, complexe opdrachten en ellenlange onderhandelingen. Zelfs zeer ervaren verkopers kunnen in zo’n complexe situatie de weg kwijtraken.

Om in complexe situaties succesvol te zijn, moet je eerst de deal binnenhalen om vervolgens de stoutste verwachtingen bij uitvoering of levering te overtreffen. Dit met het oog op uitbreiding van de relatie na verloop van tijd.

Verkopen aan grote bedrijven klinkt voor een ambitieuze sales als muziek in de oren, in werkelijkheid blijkt het veelal een grote uitdaging. Daarnaast werk je vaak in een team. Wij trainen het individu en zorgen dat de hele afdeling hetzelfde doel nastreven. Tijdens deze training leer je de volgende zaken:

  1. The straight line (Jordan Belfort)
  2. Controle nemen, weerstand, overtuigingskracht
  3. Connective selling / Lange termijn relatie opbouwen
  4. Oprechte interesse, Wat is belangrijk voor de klant
  5. De juiste vragen stellen (WWWH)
  6. De 7 beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini
  7. Wederkerigheid / Sympathie/  Sociale bewijskracht (social proof)
  8. Autoriteit / Schaarste / Commitment en Consistentie Eenheid
  9. Piramide van Lencioni
  10. Vertrouwen bouwen in teams, conflicten, betrokkenheid, verantwoordelijkheid, Resultaat